Digest

2019/05/05

Arteast Digest: Call for Art, Call for volunteers, Annual field trip

1. Call for Art - Promenade Arteast


“Members Show”

Exhibition dates- July 25th to September 24th

Coming up in July 2019 is the next unjuried Promenade Arteast exhibition.

One artwork per member may be submitted. (One piece up to a width of 38 inches x 72 inches tall including frame or one three dimensional work: size limit-12” x 12” x 36” h) If work is not framed, gallery canvas must be used.  The complete rules are with the application form.

Members who wish to participate are requested to fill out an application form
http://www.arteastottawa.com/forms/Promenade Application 2013efd.doc
with all the details of the artwork they wish to submit and send it to
promenade@arteastottawa.com .

Please review the rules for additional information

Application deadline- May 12th

There is no theme for this show.

If a large selection of work is submitted the applicants will be added to the list for subsequent shows providing applications are received by the posted deadline. Members will be informed if they are accepted in the posted exhibition or a subsequent show.

Please be advised, if you cannot attend the vernissage on the evening of July 25th please let us know and we will slot you into a later show that you can attend the vernissage for.

Drop off day for selected artwork is the day before the exhibition starts: July 24th 10am – 11am

Exhibitors must bring the completed, signed form with their work on changeover day.

Entrants must be members or will become members of Arteast.

There is a $5 hanging fee.

For information contact:
Maureen Rooney Mitchell - promenade@arteastottawa.com

***********

Appel d’oeuvres d’art - Promenade Arteast

July 25 juillet – 24 septembre

Juillet 2019, est la prochaine exposition sans jury de la Promenade Arteast. Une oeuvre par artiste peut être présentée : ( dimension maximale d’une pièce incluant le cadre : largeur 38 pouces par hauteur 72 pouces). Si l’oeuvre n'est pas encadré, vous devez utiliser une toile gallerie.  Les règlements en entier sont jointes au formulaire

Les membres qui désirent participer doivent compléter un formulaire
http://www.arteastottawa.com/forms/Promenade Application 2013efd.doc
avec tous les détails de l’œuvre qu’ils présentent et le faire parvenir à promenade@arteastottawa.com

La date butoir d’application : 12 mai

L’exposition n’a pas de thème.

Si trop de tableaux sont soumis pour une seule exposition, les noms sont retenus selon la date de réception du libellé postal, pour une exposition subséquente. Les membres sont informés s’ils participent à l’exposition affichée ou à une subséquente.

Veuillez noter que si vous avez l’intention de ne pas être présent(e) au vernissage (artiste participant(e) le 25 juillet, s.v.p. nous en aviser et nous trouverons un espace pour votre œuvre dans une exposition où vous pourrez être présent(e).

Le dépôt au Centre Shenkman, de l’œuvre sélectionnée, est le jour précédent l’exposition, entre 10h et 11h a.m.

Les participants doivent apporter leur formulaire dûment complété, signé, avec leur œuvre, le jour d’échange indiqué.

Les participants doivent être membres réguliers ou doivent s’inscrire.

Les frais d’accrochage sont de $5 pièce.

Pour information contactez :  promenade@arteastottawa.com


2. Call for volunteers


Call for 3 Artists to design and paint a 5’ X 3 ‘ board: May to June 1st (One -two day project)

Face Cut Out Stand -Shenkman 10th Anniversary June 14th 2019;

The Shenkman, 10th anniversary celebrations will take place in front of the building and the upper lobby. Arteast will create a face cutout stand with a painting featuring the #10, the Shenkman logo and the Arteast logo which will be included in the design. A group of artists is needed to paint a picture on the wood. The Arteast face cut out stand will be used annually at the Shenkman. Your names will also be featured in the painting.

For more information, please email lindycousineau@rogers.com.

3. Annual Field Trip


The Annual field trip to Montreal is Thursday, June 13
Hannah Claus at the McCord Museum
Deadline to sign up: Cheques must be received by 5 pm on Friday, May 31, 2019.
Échéance pour l’inscription: Réception de chèques avant 17 h le vendredi 31 mai, 2019.


Treasures at the McCord Museum- (Weaving our Identity, Haida Supernatural Stories, & Hannah Claus https://www.musee-mccord.qc.ca/en/exhibitions/hannah-claus/)
Afternoon at the Botanical Gardens
Contact: Mary Ann Varley, varleymaryann1@bell.net
Le musée McCord à Montréal

Porter son identité, Haida histoires surnaturaelles, & Hannah Claus
L’après-midi au jardin botanique de Montréal
Contact: Mary Ann Varley, varleymaryann1@bell.net.

**Itinerary - Thursday, June 13, 2019
8:15 a.m. Leave the Shenkman Art Centre
by air-conditioned bus
10:30 a.m. Arrival at McCord Museum
11:00 a.m. Self guided tour
12:00 p.m., Lunch or brown bag at the gallery
(your cost)
Free time to roam the galleries
2 p.m. Depart museum
2:30 p.m. Arrival at Botanical Gardens for plein air,
(painting, sketching, photography, etc)
Optional supper or brown bag at local
venues (your cost)
6:00 p.m. Departure for Ottawa
8:00 - 9:00 p.m. Arrival at the Shenkman Centre, depending on traffic and stop for a break.
Price: $60/member $70/non-member
Included in the price is bus transportation, entrance fees. We need at least 25 people for the trip to be viable.

Le musée McCord à Montréal

Porter son identité, Haida histoires surnaturaelles, & Hannah Claus
L’après- midi aux jardines botaniques
Contact: Mary Ann Varley, varleymaryann1@bell.net.

No comments:

Post a Comment